Denk aan de laatste keer dat je een billboard of commercial op TV zag. Wat was de boodschap? In de meeste gevallen is het veilig om te zeggen dat de eenvoud hoogtij viert. Waarom is dit? Omdat als het gaat om reclame, minder is vaak meer. Dit is niet alleen de industrie wijsheid, het is een wetenschappelijk feit. Recente studies hebben aangetoond dat wanneer berichten worden vereenvoudigd, ze meer kans hebben te worden onthouden en begrepen. Dus als je jouw boodschap effectief wilt overbrengen, houd het dan simpel. De kracht van eenvoud kan je helpen succes te boeken in de reclame.

Houd je reclameboodschap makkelijk te begrijpen

In de wereld van vandaag, reclame is overal. Van de kleren die we dragen naar de websites die we bezoeken, het lijkt alsof er is geen ontkomen aan. En terwijl sommige reclame slim en zelfs onderhoudend is, is de beste reclame meestal de eenvoudigste. Je wilt immers dat jouw doelgroep de boodschap snel en gemakkelijk begrijpt. Dit geldt ook voor give aways; handige pennen bedrukt met je logo werken prima voor je reclame. Dus de volgende keer dat je van plan bent een reclamecampagne te maken, houd je boodschap duidelijk en beknopt. Het zal makkelijker zijn voor je klanten om te verteren – en je krijgt meer kans op de resultaten die je zoekt.

Gebruik beelden en video’s die de aandacht trekken

Grafisch ontwerp is een krachtig instrument dat u kan helpen reclame te maken voor uw product of dienst op een manier die zowel in het oog springt en de aandacht trekt. Echter, als je wilt dat uw reclame om echt effectief is, moet je gebruik maken van afbeeldingen en video’s die gemakkelijk zijn voor het oog. Grafisch ontwerpers maken vaak gebruik van felle kleuren en gedurfde vormen om advertenties te maken die onmogelijk te negeren zijn. Het is echter belangrijk om te onthouden dat niet alle kijkers positief zal reageren op deze technieken. Sommige kijkers kunnen ze overweldigend of zelfs afstotend vinden. Daarom is het belangrijk om een evenwicht te vinden tussen opvallend en smaakvol bij het ontwerpen van uw reclamecampagne.

Blijf bij één boodschap voor elke reclamecampagne

Blijf bij één boodschap of thema voor je reclamecampagne. Tja, dat is nu net het hele punt bij reclame. Je wilt dat mensen onthouden wat je verkoopt, niet verward raken en denken, “Oh, dit is de advertentie waar die ene man een kippenpak droeg. Ik dacht dat ze verzekeringen verkochten?” Nee, je wilt dat mensen denken, “Dit is de reclame waar die lekkere vrouw met een auto door een spannend landschap rijdt. Die auto wil ik kopen.” Dus ja, blijf bij één boodschap. Het zal je advertenties effectiever maken en je leven makkelijker.

Maak het klanten gemakkelijk om actie te ondernemen

Als je wilt dat klanten actie ondernemen op jouw reclame, maak het dan gemakkelijk voor hen om dit te doen. Het laatste wat je wilt is voor hen om gefrustreerd te raken en op te geven. Om frustratie te voorkomen, gebruik je een duidelijke oproep tot actie in je reclame en je zorgt ervoor dat het gemakkelijk is om te reageren. Gebruik taal die duidelijk en gemakkelijk te begrijpen is, en vermijd dubbelzinnigheid. Zorg er ook voor dat de weg van jouw advertentie naar het gewenste doel zo kort en direct mogelijk is. Hoe makkelijker je het maakt voor klanten om actie te ondernemen, hoe groter de kans dat ze dat zullen doen.

Tot slot, reclame is alles over het krijgen van de aandacht van mensen. De makkelijkste manier om dit te doen is door het gebruik van eenvoud in uw advertentie ontwerp en boodschap. Houd het simpel, zo makkelijk werkt het!

Categorieën: Advies